Περίληψη
Η παρούσα εργασία αποτελεί μία θεωρητική προσέγγιση θεμάτων, που έχουν απασχολήσει κι ακόμη απασχολούν πολλούς ερευνητές και μελετητές σε βάθος χρόνου και σχετίζονται με προβληματισμούς, συζητήσεις και προσπάθειες για την εννοιολογική προσέγγιση του περιεχομένου των όρων τόσο της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών όσο και της κουλτούρας της σχολικής μονάδας. Στο παρόν πόνημα, αρχικά θα γίνει μία προσπάθεια εννοιολογικής προσέγγισης του όρου της επαγγελματικής ταυτότητας του σύγχρονου εκπαιδευτικού και κατόπιν θα επιχειρηθεί η διερεύνηση των παραγόντων που συμβάλλουν στην διαμόρφωσή της. Στην συνέχεια, θα γίνει μία απόπειρα εννοιολογικής προσέγγισης του περιεχομένου του όρου της σχολικής κουλτούρας και θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε εκείνα τα στοιχεία της επαγγελματικής ταυτότητας που εκπαιδευτικού που επηρεάζουν καθοριστικά την διαμόρφωση της κουλτούρας της σχολικής μονάδας. Τέλος, αφού επιχειρηθεί μία εννοιολογική προσέγγιση του όρου της επαγγελματικής ανάπτυξης και ανέλιξης του σύγχρονου εκπαιδευτικού, θα ακολουθήσουν προτάσεις αναφορικά με τους τρόπους που μπορούν να συμβάλλουν στην διαρκή βελτίωση και την αναβάθμιση τόσο του ρόλου του όσο και της προσωπικότητάς του.
Πλήρες Κείμενο: Η επαγγελματική ταυτότητα του σύγχρονου εκπαιδευτικού και η επιρροή της στην διαμόρφωση της σχολικής κουλτούρας.345 ΚB