Περίληψη
Στο πρώτο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται και αναλύεται ο όρος οριζόντιες ικανότητες, όπως αυτός προσδιορίζεται στα θεσμικά κείμενα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και η δυνατότητα ανάπτυξής τους στο πλαίσιο του σχολικού ομίλου«Επιχειρηματολογίας και Αντιλογία». Στο δεύτερο μέρος της εργασίας περιγράφεται το πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών ομίλων καθώς και τα μαθησιακά οφέλη των μαθητών από τη συμμετοχή τους σε αυτούς. Στο τρίτο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται οι απόψεις των μαθητών του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Πατρών σε σχέση με την ανάπτυξη οριζόντιων ικανοτήτων στο πλαίσιο λειτουργίας του ομίλου «Επιχειρηματολογία και Αντιλογία». Η εργασία ολοκληρώνεται με τη διατύπωση συμπερασμάτων σχετικά με τη συμβολή των σχολικών ομίλων στην ανάπτυξη οριζόντιων ικανοτήτων των μαθητών.