Περίληψη
Αφορμή για την παρούσα μελέτη αποτέλεσε η κατάργηση του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου (εφεξής ΣΣ) που ξεκίνησε με τις καλύτερες προθέσεις το 1982 και έκλεισε τον ιστορικό του κύκλο το 2018 μετά από μια μακρά περίοδο απαξίωσης και αποδόμησής του. Θα επιχειρηθεί να καταγραφεί η πορεία του θεσμού του ΣΣ και να συστηματοποιηθεί η δημόσια συζήτηση τα 36 χρόνια της λειτουργίας του στο εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από πηγές της εποχής. Η προσέγγιση που επιχειρείται είναι ιστορική. Μελετώντας τις ιστορικές πηγές, διακρίνονται έξι διαδοχικές περίοδοι που καθόρισαν την πορεία και την κατάληξη αυτού του θεσμού. Πρώτη περίοδος είναι η δόμηση του νέου θεσμού στις αρχές της δεκαετίας του ΄80. Ακολουθεί η μυθοποίησή του, καθώς εμφανίστηκε, περίπου, ως η λύση σε όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης. Ωστόσο, την περίοδο της μυθοποίησης ακολούθησε η μακρά περίοδος της εγκατάλειψης και ταυτοχρόνωςτης αναζήτησης κατεύθυνσης. Εφόσον δεν έγινε κατορθωτό να βρεθεί κατεύθυνση αποδεκτή από την Πολιτεία και τους εκπαιδευτικούς ακολούθησε μια μακρά περίοδο απαξίωσης και αποδόμησής του. Έτσι, οδηγήθηκε το 2018 στην κατάργηση του θεσμού,αυτό που ονομάζουμε εδώ αναδόμησηκαι στη θέσπιση, ανάμεσα σε άλλους θεσμούς, του νέου θεσμού που θα τον αντικαταστήσει, αυτόν του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου.
Πλήρες Κείμενο: Σχολικός Σύμβουλος. Από τη δόμηση στην αναδόμηση 582 ΚB