Περίληψη
Στόχος της εργασίας είναι να αναλυθεί το περιεχόμενο του Προγράμματος Σπουδών παιδικών σταθμών «Για την καλλιέργεια, αγωγή και φροντίδα παιδιών προσχολικής ηλικίας» και να διερευνηθεί η αλληλεπίδραση του «λόγου» εντατικοποίησης της εκπαίδευσης στις ενότητες «Βασικές εμπειρίες στα μαθηματικά» και «Φυσικές επιστήμες και τεχνολογία-εφαρμογές» και του «λόγου» των καθημερινών πρακτικών εμπειριών στην πρώιμη αγωγή και εκπαίδευση. Ο ερευνητικός σχεδιασμός της εργασίας αναφέρεται στην ποιοτική έρευνα, όπου αξιοποιούνται τέσσερις άξονες ανάλυσης περιεχομένου: α) εννοιολογικό περιεχόμενο, β) φύση περιεχομένου, γ) επιστημονικές μέθοδοι και δ) κοινωνικο-επιστημονικά ζητήματα. Από τα αποτελέσματα προκύπτει σημαντική επιρροή του αφηρημένου ακαδημαϊκού «λόγου», καθώς δίνεται έμφαση στη συγκρότηση ανταγωνιστικών μαθησιακών ταυτοτήτων στην πρώιμη αγωγή και εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας.