Αλληλεπίδραση προγράμματος σπουδών παιδικών σταθμών με μαθησιακές ταυτότητες μαθηματικών, φυσικών επιστημών και τεχνολογίας στην πρώιμη παιδική ηλικία

Περίληψη

Στόχος της εργασίας είναι να αναλυθεί το περιεχόμενο του Προγράμματος Σπουδών παιδικών σταθμών «Για την καλλιέργεια, αγωγή και φροντίδα παιδιών προσχολικής ηλικίας» και να διερευνηθεί η αλληλεπίδραση του «λόγου» εντατικοποίησης της εκπαίδευσης στις ενότητες «Βασικές εμπειρίες στα μαθηματικά» και «Φυσικές επιστήμες και τεχνολογία-εφαρμογές» και του «λόγου» των καθημερινών πρακτικών εμπειριών στην πρώιμη αγωγή και εκπαίδευση. Ο ερευνητικός σχεδιασμός της εργασίας αναφέρεται στην ποιοτική έρευνα, όπου αξιοποιούνται τέσσερις άξονες ανάλυσης περιεχομένου: α) εννοιολογικό περιεχόμενο, β) φύση περιεχομένου, γ) επιστημονικές μέθοδοι και δ) κοινωνικο-επιστημονικά ζητήματα. Από τα αποτελέσματα προκύπτει σημαντική επιρροή του αφηρημένου ακαδημαϊκού «λόγου», καθώς δίνεται έμφαση στη συγκρότηση ανταγωνιστικών μαθησιακών ταυτοτήτων στην πρώιμη αγωγή και εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας.

 Πλήρες Κείμενο: pdfΑλληλεπίδραση προγράμματος σπουδών παιδικών σταθμών με μαθησιακές ταυτότητες μαθηματικών, φυσικών επιστημών και τεχνολογίας στην πρώιμη παιδική ηλικία 328 KB