Περίληψη
Στο άρθρο μας αυτό εστιάζουμε στην αναγκαιότητα λειτουργίας και μετασχηματισμού του σχολείου σε διαπολιτισμική κατεύθυνση. Περιγράφονται ενδεικτικά χαρακτηριστικά ενός σχολείου που μπορεί να λειτουργεί ως διαπολιτισμική κοινότητα μάθησης και συνεργασίας αναπτύσσοντας μια κουλτούρα αποδοχής και ένα περιβάλλον μάθησης που να προωθεί έννοιες, όπως η αποδοχή και η διαφορετικότητα, αλλά και ως ένας ολοκληρωμένος, διοικητικά, οργανισμός που να μπορεί να παρέχει όλη την απαραίτητη διδακτική στήριξη σε μαθητές που την χρειάζονται.
Στο σχολείο αυτό αποτελεί αναγκαιότητα η διαμόρφωση Α.Π.Σ., στα οποία να διαχέονται οι αρχές και οι αξίες της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης/αγωγής που θα έχουν θετικές επιδράσεις: α. στη λειτουργία του σχολείου ως κοινότητα μάθησης και ένταξης όλων των μαθητών με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες τους, β. στη σχολική τάξη, γ. στους μαθητές και δ. στους εκπαιδευτικούς, όσον αφορά τις στάσεις και αντιλήψεις τους, στις διδακτικές τεχνικές που χρησιμοποιούν και στην ανάπτυξη του επαγγελματισμού τους. Περιγράφονται η αναγκαιότητα σχεδιασμού, υλοποίησης και εφαρμογής διαπολιτισμικών προγραμμάτων, που να ενσωματώνουν αρχές της διαπολιτισμικής διάστασης στην Εκπαίδευση. Επισημαίνονται οι αρχές της διαπολιτισμικής προσέγγισης στα ισχύοντα Αναλυτικά Προγράμματα (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.- Α.Π.Σ.) και τα ισχύοντα Α.Π.Σ. των Τάξεων Υποδοχής (ΤΥ) και των Δομών Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π). Τέλος τονίζεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην διαχείριση και αξιοποίηση των Διαπολιτισμικών Προγραμμάτων Σπουδών.
Πλήρες Κείμενο: Αναλυτικά Προγράμματα σε ένα σχολείο που λειτουργεί ως διαπολιτισμική κοινότητα μάθησης: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού 710 KB