Αντιλήψεις και προτάσεις γονέων παιδιών με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης – Συνεκπαίδευσης

Περίληψη

Σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να διερευνήσει τις απόψεις και τις αντιλήψεις των γονέων μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες σχετικά με την συνεκπαίδευση των παιδιών τους στην τάξη του γενικού σχολείου. Στα πλαίσια της έρευνας πραγματοποιήθηκαν 8 συνεντεύξεις με γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε γενικά σχολεία (προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) του νομού Αιτωλοακαρνανίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι γονείς αξιολογούν θετικά το πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης ανεξαρτήτως των αδυναμιών του και των προβλημάτων του. Στο σύνολο των γονέων η ύπαρξη του προγράμματος θεωρείται εφαλτήριο και ευκαιρία για ισότιμη συνεκπαίδευση στο πλαίσιο της γενικής τάξης. Κίνητρο τους είναι η ένταξη του παιδιού τους στην τυπική τάξη. Πηγή αυτού του κινήτρου είναι η αντίληψή τους ότι η συμμετοχή και η συναναστροφή του παιδιού τους με παιδιά τυπικής ανάπτυξης θα ενισχύσει τις δεξιότητες επικοινωνίας και την κοινωνικοποίησή του. Τέλος, οι γονείς κάνουν προτάσεις και ονειρεύονται μια ενιαία εκπαίδευση για όλους.

Πλήρες Κείμενο: pdfΑντιλήψεις και προτάσεις γονέων παιδιών με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης – Συνεκπαίδευσης 671 ΚB