Αντιλήψεις μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για την κατανόηση, την αναγνώριση και την έκφραση του θυμού: Μια μελέτη περίπτωσης

Περίληψη

Ο θυμός είναι ένα οικουμενικό συναίσθημα, με προσαρμοστικές λειτουργίες, που ενεργοποιείται ως απόκριση σε στρεσογόνα και απειλητικά για την επιβίωση γεγονότα. Έχουν παρατηρηθεί αυξημένα επίπεδα θυμού σε παιδιά και εφήβους με αναπηρία. Επιδίωξη της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει τις αντιλήψεις παιδιών σχολικής ηλικίας με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τον τρόπο που κατανοούν, βιώνουν, αναγνωρίζουν (στον εαυτό και στους άλλους) και εκφράζουν τον θυμό. Επιλέχθηκε η ποιοτική μεθοδολογία και πραγματοποιήθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις με δέκα μαθητές/τριες οι οποίοι φέρουν γνωμάτευση από το Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης και φοιτούν σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Συζητείται η εφαρμογή των αποτελεσμάτων στον σχεδιασμό ψυχο-εκπαιδευτικών παρεμβάσεων για παιδιά με αναπηρία.

Πλήρες Κείμενο: pdfΑντιλήψεις μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για την κατανόηση, την αναγνώριση και την έκφραση του θυμού: Μια μελέτη περίπτωσης 354 KB