Περίληψη
Στην παρούσα εργασία ασχοληθήκαμε με το θέμα του συστήματος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ελλάδας και Μέσης Εκπαίδευσης Κύπρου στην πρώτη 20ετία του 21ου αιώνα. Η μεθοδολογία περιλαμβάνειεκτός από την βιβλιογραφική ανασκόπηση και ποιοτική έρευνα που διεξήχθη σε εκπαιδευτικούς της Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης Κύπρου. Μπροστά στην ανάγκη για εμβόλιμα καινοτόμα στοιχεία της αξιολόγησης του ιδιωτικού τομέα, που ενδέχεται να προσδώσουν νέα πνοή στο υπάρχον σύστημα αξιολόγησης, εστιάσαμε στην εξέταση της μέτρησης της αυτοαποτελεσματικότητας με άξονα τη στοχοθεσία και αξίες της αριστείας στην ποιότητα εκπαίδευσης και του μαθητοκεντρισμού. Δημιουργήσαμε λοιπόν, ένα πλέγμα δεικτών και αφού επεξεργαστήκαμε τα δεδομένα παραθέτουμε μερικά από τα ευρήματα: τόσο στην Ελλάδα (βιβλιογραφική προσέγγιση μόνο), όσο και στην Κύπρο (βιβλιογραφική και ποιοτική προσέγγιση), αναδεικνύεταικαθοριστική η συμβολή κάθε εκπαιδευτικού στη βέλτιστη και αποτελεσματικότερη αξιοποίησή του ως ενεργού μέλους της σχολικής μονάδας μέσω της ενίσχυσης της αυτοαποτελεσματικότητάς του. Επιπροσθέτως, επειδή ελλείπουν δυνατότητες μέτρησης της απόδοσης των εκπαιδευτικών σε ό,τι αφορά την πρακτική διάσταση σε επίπεδο ατομικής, συνεχούς και συντρέχουσας συμβολής στο διδακτικό και παιδαγωγικόέργο, διαφαίνεται και η σημασία της έρευνάς μας.