Περίληψη
Σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να οριοθετήσει την έννοια του μοντέλου για το γνωστικό αντικείμενο των Μαθηματικών, καθώς και να αναδείξει τη σημασία του στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία. Αρχικά, παρουσιάζονται τα μαθηματικά μοντέλα αναπαράστασης που χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία των κλασματικών αριθμών (μοντέλα εμβαδού ή περιοχής, μοντέλα συνόλων, μοντέλα μήκους ή μέτρησης). Στη συνέχεια γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο αναπαραστατικό μοντέλο των λωρίδων/ράβδων κλασμάτων (fraction strips or fraction tiles) και παρατίθενται συγκεκριμένα διδακτικά παραδείγματα για την αξιοποίησή του. Μέσω αυτών των παραδειγμάτων τονίζεται η προστιθέμενη αξία που προσφέρει η εφαρμογή του μοντέλου των ράβδων κλασμάτων στην κατανόηση βασικών και σύνθετων μαθηματικών εννοιών στο πλαίσιο της διδασκαλίας των κλασμάτων.
Πλήρες Κείμενο: Διδάσκοντας τα κλάσματα με αναπαραστατικά μοντέλα. Η περίπτωση των ράβδων κλασμάτων (fraction tiles). 594 KB