Περίληψη
Βασική επιδίωξη της παρούσας έρευνας ήταν η ανίχνευση της στάσης των εκπαιδευτικών -Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης- μιας από τις μεγαλύτερες εκπαιδευτικές περιφέρειας της χώρας- απέναντι στη γονεϊκή εμπλοκή. Η σχετική διερεύνηση επιχειρήθηκε σε μια έρευνα ερωτηματολογίου -στην οποία συμμετείχαν 213 δάσκαλοι/ες – μέσα από την αναζήτηση της σπουδαιότητας της γονεϊκής εμπλοκής και του περιεχομένου της, την εκτίμηση ύπαρξης εμποδίων κατά την εφαρμογή της και την αναγκαιότητα σχετικής επιμόρφωσης.
Από τις απαντήσεις τους -που αναλύθηκαν με το στατιστικό λογισμικό SPSS (v25) – διαπιστώθηκε ότι η γονεϊκή εμπλοκή θεωρείται σημαντική για το εκπαιδευτικό έργο και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν από τους μαθητές/τριες, επιβεβαιώνοντας την πρώτη ερευνητική υπόθεση. Οι εκπαιδευτικοί φάνηκε πως αναγνωρίζουν τη διευρυμένη έννοια της γονεϊκής εμπλοκής. Επιπλέον αναδείχτηκε η ουδετερότητα των συμμετεχόντων στην αναγνώριση εμποδίων μεταξύ της έλλειψης χρόνου, του σχολικού ωραρίου ή του φόρτου εργασίας. Τέλος εντοπίστηκε στατιστικά σημαντική συσχέτιση όσον αφορά στην έννοια της γονεϊκής εμπλοκής και του περιεχομένου της επικοινωνίας γονέων-εκπαιδευτικών με κάποια από τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά.
Πλήρες Κείμενο: Διερεύνηση της στάσης των εκπαιδευτικών για τη γονεϊκή εμπλοκή στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης 733 KB