Περίληψη
Το άρθρο αυτό προσπαθεί να αναδείξει τις απόψεις των Διευθυντών ΓΕΛ για την καινοτομία και τη σημασία της, καθώς και το ρόλο της ηγεσίας στις διαδικασίες της εισαγωγής και της εφαρμογής της. Η έρευνα εστιάζει στην πρόσφατα θεσμοθετημένη καινοτομία των Δημιουργικών Εργασιών το 2016, που είναι μια υποχρεωτική δράση στο Γενικό Λύκειο.
Επιδίωξη του Υπουργείου με αυτό το εντός ωρολογίου μάθημα, ήταν η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που θα βοηθήσουν τους μαθητέςστην ανάληψη ευθυνών και πρωτοβουλιών, στον πειραματισμό και την κριτική θεώρηση για την επίλυση προβλημάτων. Εφαρμόζονται έτσι νέες διερευνητικές και συνεργατικές εκπαιδευτικές τεχνικές, που ενθαρρύνουν τους μαθητές στην καλλιέργεια δημιουργικήςσκέψης.
Η έρευνα έλαβε χώρα από την άνοιξη του 2019 και έγινε με την τεχνική της ημι-δομημένης συνέντευξης με 11 Διευθυντές Λυκείων της χώρας με μεγάλη γεωγραφική διασπορά.
Οι Διευθυντές θεωρούν τις Δημιουργικές εργασίες ως ένα καινοτόμο πρόγραμμα που αυξάνει το ενδιαφέρον των μαθητών για τα διάφορα διδακτικά αντικείμενα και αναπτύσσει τη δημιουργικότητα και τη συνθετική τους ικανότητα. Κατά την άποψή τους σε όσα σχολεία υπάρχει κουλτούρα καινοτομίας η εφαρμογή των Δημιουργικών εργασιών είναι πιο επιτυχής. Τα συμπεράσματα της παρούσας έρευνας αναμένεται να δώσουν ιδέες για επιπλέον έρευνες στο θέμα, καθώς το δείγμα δεν επιτρέπει γενικεύσεις.
Πλήρες Κείμενο: Δημιουργικές Εργασίες: Απόψεις Διευθυντών Λυκείων για την εφαρμογή τους 689 KB