Περίληψη
Στην παρούσα έρευνα παρουσιάζεται η μέθοδος που σχεδιάστηκε με στόχο την ερμηνευτική προσέγγιση έργων της λογοτεχνίας από ενηλίκους. Η μέθοδος στηρίζεται στη θεωρία του Συνολικού Έργου Τέχνης του Richard Wagner και ενοποιεί το λόγο, την εικόνα και τη μουσική. Ειδικότερα, διερευνώνται οι απόψεις ενηλίκων εκπαιδευομένων σχετικά με τα πλεονεκτήματα που παρέχει η εφαρμογή της μεθόδου στην κατανόηση της λογοτεχνίας. Εφόσον δεν υπάρχει σχετική βιβλιογραφία για την εφαρμογή αυτής της μεθόδου στην εκπαίδευση ενηλίκων, επιχειρήσαμε να συμβάλουμε στη δημιουργία θεωρίας βασιζόμενοι στις απόψεις των μελών. Η πρωτότυπη αυτή μέθοδος και η εφαρμογή της συγκροτούν το θεωρητικό πλαίσιο της έρευνας, ενώ για τη διερεύνηση των ερευνητικών ερωτημάτων αξιοποιήθηκε η ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση με συνεντεύξεις με τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Μεγάρων.
Η έρευνα αποτυπώνει τα πλεονεκτήματα της μεθόδου συγκριτικά με τη συμβατική προσέγγιση της λογοτεχνίας, αποκλειστικά μέσω του λόγου, γιατί μπορεί να ενεργοποιήσει τις αισθήσεις, τη φαντασία και το συναίσθημα των ενηλίκων. Δείχθηκε επίσης πως, μέσω της μεθόδου, οι ενήλικοι – ανεξάρτητα από το κοινωνικο-πολιτισμικό και μορφωτικό τους επίπεδο και τη σχέση τους γενικότερα με τη λογοτεχνία –προσεγγίζουν πολύπλευρα, πολυδιάστατα και βιωματικά το λογοτεχνικό κείμενο και το απολαμβάνουν με αμείωτο ενδιαφέρον.
Πλήρες Κείμενο: Εφαρμόζοντας τη θεωρία του Συνολικού Έργου Τέχνης στην ερμηνευτική προσέγγιση της Λογοτεχνίας σε Λέσχη Ανάγνωσης Ενηλίκων. 630 ΚB