Εκπαίδευση στη σχολική διαμεσολάβηση

Περίληψη

Με τον όρο σύγκρουση εννοείται η αντιπαράθεση μεταξύ δύο ή περισσότερων ατόμων λόγω διαφορετικών απόψεων. Η σύγκρουση αποτελεί φαινόμενο της καθημερινής ζωής. Η εμπλοκή των μαθητών/τριών σε σύγκρουση περιλαμβάνεται στη διαδικασία ανάπτυξης και μάθησης. Ο ορθός χειρισμός μιας σύγκρουσης αποτελεί ευκαιρία για την ανάπτυξη δεξιοτήτων και τρόπων σκέψης. Στόχος αυτής της εργασίας ήταν η ανάπτυξη ενός προγράμματος για την εκπαίδευση των μαθητών/τριών στη σχολική διαμεσολάβηση. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιάστηκε για να εκπαιδεύσει τους/τις μαθητές/τριες σε δεξιότητες επικοινωνίας, ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων και στην ανάληψη του ρόλου του σχολικού διαμεσολαβητή. Το πρόγραμμα είναι διάρκειας έξι ωρών και περιλαμβάνει θεωρητικές γνώσεις, βιωματικές δραστηριότητες και κύκλους συζητήσεων. Στο πρώτο μέρος οι μαθητές/τριες αναγνωρίζουν τη σύγκρουση, αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας και γνωρίζουν στρατηγικές επίλυσης συγκρούσεων. Το δεύτερο μέρος αναφέρεται στην εκπαίδευση των μαθητών/τριών στη διαδικασία της σχολικής διαμεσολάβησης και στον ρόλο του εκπαιδευτικού. Το τρίτο μέρος αναφέρεται στην αξιολόγηση του προγράμματος και στα οφέλη που προκύπτουν από τη σχολική διαμεσολάβηση. Η ανάπτυξη του προγράμματος δίνει την ευκαιρία στους/στις μαθητές/τριες να αναπτύξουν δεξιότητες ζωής, να μετατρέψουν τη σύγκρουση σε συμφωνία και να δημιουργήσουν το συνεργατικό σχολείο.

 Πλήρες Κείμενο: pdfΕκπαίδευση στη σχολική διαμεσολάβηση 341 KB