Περίληψη
Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία και έτσι οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν σε ένα βαθμό και το ρόλο του συμβούλου-παιδαγωγού. Εκτός από καλοί δάσκαλοι οφείλουν να είναι καλοί σύμβουλοι και καλοί εμψυχωτές. Έτσι, είναι πολύ σημαντική η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις που θα τους οδηγήσουν σε επαγγελματική ανάπτυξη και θα τους βοηθήσουν στο να ανταποκριθούν πιο αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του ρόλου τους. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να περιγράψει τη διαδικασία σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης εκπαιδευτικού σεμιναρίου που απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ζητήματα που αφορούσαν στο ρόλο του εκπαιδευτικού στην πρόληψη για τη χρήση ψυχοδραστικών ουσιών. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του σεμιναρίου δείχνουν πως οι εκπαιδευτικοί έχουν εκπαιδευτικές ανάγκες σε σχέση με το εξεταζόμενο ζήτημα και η επιμόρφωσή τους θεωρείται πολύ σημαντική. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός σεμιναρίου που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών για ρόλο τους στην πρόληψη για τις ουσίες μπορεί να επιφέρει θετικά αποτελέσματα σε σχέση με τους επιμέρους στόχους και τις ενέργειες των εκπαιδευτικών σε σχέση με το θέμα.