Περίληψη
Το παρόν άρθρο έχει ως στόχο τη διερεύνηση του τρόπου διδασκαλίας της μαθητείας στα ΕΠΑ.Λ. μέσα από τη διδακτική μεθοδολογία της εκπαίδευσης ενηλίκων. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη σε διαθέσιμο δείγμα δεκαπέντε (15) εκπαιδευτικών οι οποίοι διδάσκουν στο μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας, ενώ ως μέθοδος ανάλυσης των δεδομένων επιλέχθηκε η θεματική ανάλυση. Με βάση τα αποτελέσματα είμαστε σε θέση να υποστηρίξουμε ότι τα προγράμματα μαθητείας διευκολύνουν τους νεαρούς ενήλικες να πραγματοποιήσουν μια ομαλότερη μετάβαση από το σχολείο στην εργασία. Σε όλη την εξέλιξη των διαφόρων μορφών μαθητείας, υπάρχει η πεποίθηση ότι οδηγούν τα νεαρά άτομα στην ενηλικίωση, ενώ σε όλη τη διαδικασία εφαρμογής τους ακολουθούνται – πολλές φορές όχι προσχεδιασμένα – τεχνικές εκπαίδευσης ενηλίκων. Επίσης, τα αποτελέσματα ενισχύουν την άποψη ότι ο εκπαιδευτικός μαθητείας οφείλει να αντιμετωπίζει τους μαθητευόμενους ως ενήλικες και να εφαρμόζει στην τάξη συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές.
Πλήρες Κείμενο: Η αξιοποίηση της διδακτικής μεθοδολογίας της εκπαίδευσης ενηλίκων από τους εκπαιδευτικούς του μεταλυκειακού έτους-τάξης μαθητείας. Μελέτη περίπτωσης.19 568 KB