Περίληψη
Στο παρόν άρθρο επιχειρείται μέσω βιβλιογραφικής έρευνας να αναδειχθεί η θέση που κατέχουν οι βασικές αρχές της μετασχηματίζουσας μάθησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Μετά από μια σύντομη αναφορά στη Θεωρία Μετασχηματισμού, όπως θεμελιώθηκε από τον Jack Mezirow, αναδεικνύεται η ανάγκη αλλά και η δυνατότητα των μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να εμπλακούν σε διεργασίες μετασχηματισμού των ενδεχομένως στερεοτυπικών τους απόψεων. Από τη βιβλιογραφική έρευνα προκύπτει ότι βασικές αρχές της μετασχηματίζουσας μάθησης, όπως ο κριτικός στοχασμός, μπορούν να καλλιεργηθούν από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στον βαθμό που οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στη συγκεκριμένη βαθμίδα εντάξουν στη διδασκαλία τους στοιχεία που να διευκολύνουν την εμπλοκή των μαθητών σε μετασχηματιστικές διεργασίες. Επισημαίνεται ότι το παρόν κείμενο αποτελεί μέρος της διδακτορικής διατριβής «Αποτίμηση της εφαρμογής της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία» στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», η οποία εκπονήθηκε από τη συγγραφέα στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο την περίοδο 2016–2020.
Πλήρες Κείμενο: Η εφαρμογή της θεωρίας της μετασχηματίζουσας μάθησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση 337 KB