Περίληψη
Η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση υπήρξε για πολλά χρόνια η δεύτερη επιλογή στα εκπαιδευτικά συστήματα παγκοσμίως. Όμως οι ευρωπαϊκές χώρες στη πλειοψηφία τους έχουν σχεδιάσει και υλοποιούν προγράμματα μαθητείας με συνδυασμό θεωρητικής και πρακτικής κατάρτισης προς αντιμετώπιση των δημογραφικών και κοινωνικοοικονομικών μεταβολών που ενισχύουν το μεγάλο πρόβλημα των νέων για τα κράτη που είναι η ανεργία. Υπό αυτό το πρίσμα στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια υλοποιούνται προγράμματα μαθητείας στο μεταδευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών των Επαγγελματικών Λυκείων με την ειδικότητα Βοηθού Νοσηλευτή να ανήκει σε αυτές με υψηλή ζήτηση μεταξύ αυτών που προσφέρονται. Στόχος της παρούσας έρευνας βάσει συστηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης της εγχώριας και διεθνούς βιβλιογραφίας υπήρξε η αποτίμηση του θεσμού «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας» στη Δυτική Ελλάδα, μέσω της μελέτης των εμπλεκομένων με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού της σχολικής μονάδας κι εκπαιδευτή/ επόπτη του χώρου εργασίας. Έτσι στοιχειοθετούνται τα προβλήματα που εντοπίζονται και τα οφέλη που καταγράφονται τόσο για τους μαθητευόμενους, τους εκπαιδευτικούς, τους εργοδότες, και για τις σχολικές μονάδες ειδικότερα, αλλά και την τοπική ή εθνική κοινωνία και οικονομία ευρύτερα. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών/ εποπτών αναδύεται ως ιδιαίτερα σημαντικός, ενώ οι προτάσεις βελτίωσης του θεσμού που διατυπώνονται αποτελούν πολύτιμο εργαλείο ανατροφοδότησης ως προς τη βιωσιμότητα του θεσμού.
Πλήρες Κείμενο: Η ειδικότητα Βοηθού Νοσηλευτή στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας των Επαγγελματικών Λυκείων: Μια εμπειρική έρευνα στη Δυτική Ελλάδα. 776 KB