Περίληψη
Στο παρόν άρθρο θα ασχοληθούμε με το θέμα της παρουσίας του γυναικείου φύλου στην ηγεσία της εκπαιδευτικής πυραμίδας. Η ύπαρξη της «γυάλινης οροφής» και του «κολλώδους πατώματος» στην εκπαιδευτική ηγεσία στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας μας είναι άυλα κατασκευάσματα μεν, αλλά υπαρκτά δε πλάνα. Υπό την σκοπιά αυτή θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε στον γενικό προβληματισμό που διαχέεται στο χώρο Παιδείας, το ίδιο όπως σχεδόν πριν τριάντα χρόνια από τότε που ερευνητές των ΗΠΑ έθεσαν το ίδιο: «Γιατί οι γυναίκες να διδάσκουν και οι άνδρες να διοικούν;” (Strober & Tyack, 1980) Αρχικά θα ερευνήσουμε ακροθιγώς, εάν υφίσταται η ανισότητα ανάμεσα στα δύο φύλα στην κοινωνία. Θα ανιχνεύσουμε τα φαινόμενα της «γυάλινης οροφής και του «κολλώδους πατώματος». Θα εστιάσουμε στην εκπαιδευτική νομοθεσία τη σχετική με την υποστήριξη ή μη της γυναικείας ύπαρξης ως μαθήτριες, φοιτήτριες και τέλος της υποψηφίων για την επιλογή στελεχών διοίκησης και παιδαγωγικής εποπτείας στον εκπαιδευτικό χώρο. Θα παρουσιάσουμε ενδεικτικά αποτελέσματα ερευνών σχετικά με την υποψηφιότητα και επιλογή των γυναικών σε θέσης της εκπαιδευτικής ηγεσίας. Καθώς επίσης θα παρουσιάσουμε το προφίλ των γυναικών αυτών, τα τυπικά προσόντα και τις δυσκολίες που συναντούν στην υποψηφιότητα τους καθώς και στην άσκηση των καθηκόντων τους.
Πλήρες Κείμενο: Η έμφυλη διάσταση στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα- Η Γυάλινη οροφή ή το κωλώδες πάτωμα; 256 KB