Περίληψη
Το παρόν άρθρο παρουσιάζει έρευνα σχετικά με εννοιολογική προσέγγιση της έννοιας ιδιότητας του πολίτη- πολιτειότητα, που υπάρχει στο σχολικό εγχειρίδιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Ε΄ Δημοτικού και στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του αντίστοιχου μαθήματος Κ.Π.Α. (ΦΕΚ 303, 304/13-3-2003, τ. Β΄). Γενικός στόχος του μαθήματος της Κ.Π.Α. της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης είναι ο κοινωνικός εγγραμματισμός, ώστε οι σημερινοί μαθητές και μαθήτριες να αναπτυχθούν ως αυριανοί πολίτες υπεύθυνοι και ενεργοί, εφοδιασμένοι τόσο με τις απαραίτητες γνώσεις, όσο και με κοινωνικές, επικοινωνιακές και κριτικές δεξιότητες, ώστε να είναι ικανοί να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής και της παγκοσμιοποιημένης αγοράς εργασίας, με σεβασμό στις ουμανιστικές αρχές, στην δημοκρατία και στην διαφορετικότητα, με γνώμονα την αειφόρο ανάπτυξη. Η έρευνά μας πραγματοποιήθηκε με το μεθοδολογικό εργαλείο την ανάπτυξη λόγου περιεχομένου σχολικού βιβλίου. Παράλληλα όμως με την μέθοδο ομάδας εστίασης βάθους καταγράψαμε τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν το μάθημα ΚΠΑ στην Ε΄ δημοτικού.