Περίληψη
Η σηµερινή εποχή χαρακτηρίζεται από µια τυποποιηµένη συµπεριφορά των ανθρώπων προς τα άτοµα µε αναπηρία λόγω των εξελίξεων που λαµβάνουν χώρα σε επαγγελµατικούς καικοινωνικούς τοµείς. Η επιφυλακτική στάση δεν εντοπίζεται µόνο απέναντι σε άτοµα µε αναπηρία αλλά σε οποιαδήποτε αδύναµη οµάδα του πληθυσµού. Για ποιον λόγο εµφανίζεται έντονη δυσαρέσκεια και αποστροφή απέναντι στο αδύναµο και «εξαρτηµένο» άτοµο; Ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει την ηθική θεωρία της φροντίδας, η οποία καταρρίπτει τις αρχές που «δίδασκαν» οι µέχρι τώρα θεωρίες, προβάλλοντας διάφορες απόψεις φεµινιστριών που την ανέπτυξαν. Ο δεύτερος στόχος είναι να εξηγήσει τον λόγο που θα ήταν ωφέλιµη η ενσωµάτωση της ηθικής στην εκπαίδευση, τόσο ως πρακτική, όσο και ως αντικείµενο διδασκαλίας δεδοµένου ότι η ηθική αποτελεί χρήσιµο εργαλείο για την δηµιουργία περισσότερο δηµοκρατικών και σκεπτόµενων ατόµων. Εξετάζοντας τη θεωρία αυτή, πραγµατοποιήθηκε η έρευνα µε τίτλο: «Οι απόψεις των Ειδικών Παιδαγωγών σχετικά µε τη συµπεριληπτική εκπαίδευση». Στο τέλος της εργασίας, παρουσιάζονται τα ευρήµατα που συλλέχθηκαν µε δια ζώσης συνέντευξησε 10 Ειδικούς Παιδαγωγούς διερευνώντας τις απόψεις τους σχετικά µε τη φύση και την αναγκαιότητα της ηθικής και της ηθικής της εκπαίδευσης και εκτίθενται τα αποτελέσµατα της έρευνας.
Πλήρες Κείμενο: Η ηθική της φροντίδας στην ειδική αγωγή 438 KB