Περίληψη
Το παρόν άρθρο ασχολείται με τις μεθόδους ποιοτικής αξιολόγησης των υποψήφιων διευθυντών σχολικών μονάδων προβαίνοντας σε μια συγκριτική ανάλυση της συνέντευξης, που αποτελεί διαχρονικά αξιολογικό εργαλείο, και της μυστικής ψηφοφορίας που εφαρμόστηκε με το Νόμο 4327/2015. Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκε πρωτογενής ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες τηλεφωνικές συνεντεύξεις σε 43 συμμετέχοντες από τις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης προκειμένου το δείγμα να είναι αντιπροσωπευτικό. Όπως φάνηκε, η μυστική ψηφοφορία δεν κατόρθωσε να θεραπεύσει προγενέστερες ασυμμετρίες, καθώς, de facto, αναπαρήγαγε ιδιότυπες αλληλεξαρτήσεις μεταξύ εκλογέων και εκλεγόμενων, εναρμονιζόμενη με τη συναλλακτική ηγεσία. Ως εκ τούτου, κρίνεται αναγκαίο να γίνει αναμόρφωση του πλαισίου και των κριτήριων επιλογής διευθυντών προκειμένου να επιλέγονται οι καταλληλότεροι και ικανότεροι υποψήφιοι.
Πλήρες Κείμενο: Η Ποιοτική αξιολόγηση των υποψήφιων διευθυντών σχολικών μονάδων: Συνέντευξη και μυστική ψηφοφορία 918 KB