Η Πολιτική Παιδεία ως παράγοντας διαμόρφωσης της κοινωνικής υπευθυνότητας: μελέτη περίπτωσης δείγματος φοιτητών του ΑΠΘ

Περίληψη

Η πολιτική εκπαίδευση ή αλλιώς η αγωγή του πολίτη, σύμφωνα με τα ελληνικά αλλά και ευρωπαϊκά αναλυτικά προγράμματα, έχει ως στόχο την προαγωγή δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη, η δράση με δημοκρατικό τρόπο, η εποικοδομητική αλληλεπίδραση με τους άλλους και η δράση με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο. Το ερώτημα που τίθεται στην έρευνα αυτή είναι αν η πραγματική διδασκαλία της αγωγής του πολίτη προάγει τη δράση με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο. Ακολουθήθηκε η ανάλυση κατά συστάδες δύο βημάτων (two step cluster analysis). Στα ευρήματα συγκαταλέγεται η σύνδεση του υψηλού βαθμού με την αυτόνομη διδασκαλία του μαθήματος. Αντίθετα, η αθλητική δραστηριότητα φαίνεται να συνδέεται περισσότερο με τη διάχυση του αντικειμένου σε όλο το φάσμα του αναλυτικού προγράμματος.

Πλήρες Κείμενο: pdfΗ Πολιτική Παιδεία ως παράγοντας διαμόρφωσης της κοινωνικής υπευθυνότητας: μελέτη περίπτωσης δείγματος φοιτητών του ΑΠΘ 398 KB