Περίληψη
Η έννοια των οργανισμών μάθησης αναπτύχθηκε ιδιαίτερα τα τελευταία 30 έτη. Η μελέτη για την προσπάθεια μετασχηματισμού ενός οργανισμού σε οργανισμό μάθησης βασίζεται στη συστημική θεώρηση και κυριαρχούν οι ιδέες της συνεργασίας, του κοινού οράματος και των κοινών στόχων, καθώς και της συνεχούς μάθησης και βελτίωσης. Τα σχολεία ως οργανισμοί εκπαίδευσης μπορούν να μετασχηματιστούν σε οργανισμούς μάθησης με πολλαπλά οφέλη για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Η εργασία έχει ως στόχο αρχικά την εννοιολογική οριοθέτηση των βασικών θεωρητικών εννοιών που πραγματεύεται, την έννοια του οργανισμού μάθησης, της οργανωσιακής κουλτούρας και της εκπαιδευτικής ηγεσίας. Επιχειρείται η ανάλυση της μετατροπής ενός δημοτικού σχολείου σε οργανισμό μάθησης, τεκμηριώνοντας την ανάγκη για μετασχηματισμό του οργανισμού στα πλαίσια του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και αναφέρονται τα οφέλη που προκύπτουν από τη διαδικασία. Διατυπώνονται τα στοιχεία της οργανωσιακής κουλτούρας που θεωρούνται ως απαραίτητα για την επίτευξη του μετασχηματισμού. Τέλος, προσδιορίζεται ο ρόλος της ηγεσίας κατά τη διαδικασία αυτή. Η ανάλυση της διαδικασίας και των οφελών που προκύπτουν μπορεί να αποτελέσει τόσο οδηγό προς τα στελέχη εκπαίδευσης προκειμένου να επιχειρήσουν τη βελτίωση του οργανισμού που διευθύνουν όσο και προς την πολιτεία, προκειμένου να θεσμοθετήσει διαδικασίες που να ευνοούν την επιχείρηση μετατροπής ενός σχολείου σε οργανισμό μάθησης.
Πλήρες Κείμενο: Μετασχηματισμός μίας Σχολικής Μονάδας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε οργανισμό μάθησης. Οφέλη και ο ρόλος της ηγεσίας 320 KB