Ο ελληνικός παραδοσιακός χορός στην προσχολική εκπαίδευση: Παιγνιώδεις προτάσεις εφαρμογής για τη διδακτική πρακτική του νηπιαγωγείου

Περίληψη

Σκοπός του παρόντος άρθρου αποτελεί η παρουσίαση ενός τρόπου προσέγγισης και εφαρμογής πτυχών της ελληνικής μουσικοχορευτικής παράδοσης στην καθημερινή πρακτική του νηπιαγωγείου. Καθώς το παιχνίδι αποτελεί ένα βασικό διδακτικό εργαλείο στο σύγχρονο σχολείο, ιδιαίτερα για την εκπαίδευση των μαθητών που βρίσκονται στην προσχολική και πρωτοσχολική τους ηλικία, προτείνεται η παιγνιώδης προσέγγιση του ελληνικού παραδοσιακού χορού στην προσχολική ηλικία μέσα από 3 κατηγορίες: 1. τα παιχνιδοτράγουδα, μουσικά παιχνίδια και παραδοσιακά παιχνίδια, 2. χορούς που ενσωματώνουν στον πυρήνα τους το παιγνιώδες στοιχείο και 3. λαϊκούς παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν στο επίπεδο της τάξης και των παιδιών μέσα από παιγνιώδες στοιχεία που θα προσαρμόσει ο κάθε εκπαιδευτικός. Για κάθε κατηγορία θα παρουσιαστούν εκτενή παραδείγματα εφαρμογής (πορεία διδασκαλίας). Η παραπάνω πρόταση ευελπιστεί να προτείνει έναν τρόπο με τον οποίο θα επιτρέψει στους εκπαιδευτικούς να εντάξουν όλο και περισσότερο στοιχεία του ελληνικού παραδοσιακού χορού και της μουσικής στο παιδαγωγικό τους έργο.

Πλήρες Κείμενο: pdfΟ ελληνικός παραδοσιακός χορός στην προσχολική εκπαίδευση: Παιγνιώδεις προτάσεις εφαρμογής για τη διδακτική πρακτική του νηπιαγωγείου 742 KB