Ο μετασχηματισμός της κουλτούρας των δημόσιων σχολείων και η λειτουργία τους, ως Οργανισμών Μάθησης (εννοιολόγηση, αναγκαιότητα, πρακτικές)

Περίληψη

Ο Οργανισμός Μάθησης (Ο.Μ.) παρουσιάστηκε από τα τέλη του 20ου αιώνα από πολλούς ερευνητές, ως ένα πρότυπο οργανισμού που δύναται να μαθαίνει, να προσαρμόζεται και να εξελίσσεται. Αξιοποιεί την ένταξη της μάθησης στην εργασία και μετασχηματίζεται με συνεργατικές πρακτικές, που στοχεύουν στην αέναη αναβάθμιση του οργανισμού και των μελών του. Ειδικότερα οι σχολικοί οργανισμοί στο συνεχώς μεταβαλλόμενο, παγκοσμιοποιημένο και ανταγωνιστικό πλαίσιο του 21ου αιώνα πρέπει να μετασχηματίσουν την κουλτούρα τους και να λειτουργούν ως Ο.Μ. Έτσι, ιδιαίτερα το δημόσιο σχολείο θα επιβιώνει, θα αναπτύσσεται και θα πραγματώνει το κοινό όραμα για συνεχή βελτίωση, εκσυγχρονισμό, ποιότητα και αποτελεσματικότητα, με ίσες ευκαιρίες για όλους, ικανοποιώντας τις προσδοκίες των μελών του και επιτελώντας την κοινωνική αποστολή του. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης επιστημονικών, άρθρων, ερευνώνκαι βιβλίων να επιχειρήσει αφενός την εννοιολόγηση του Ο.Μ.και αφετέρου την τεκμηριωμένη παρουσίαση της αναγκαιότητας του μετασχηματισμού της κουλτούρας του δημόσιου σχολείου σε κουλτούρα Ο.Μ. και τις πρακτικές-στοιχεία που απαιτούνται για τον μετασχηματισμό της.

Πλήρες Κείμενο: pdfΟ μετασχηματισμός της κουλτούρας των δημόσιων σχολείων και η λειτουργία τους, ως Οργανισμών Μάθησης (εννοιολόγηση, αναγκαιότητα, πρακτικές) 623 KB