Περίληψη
Με δεδομένη την πολιτισμική διαφορετικότητα ως χαρακτηριστικό των σύγχρονων κοινωνιών, η σύγχρονη εκπαίδευση έχει υιοθετήσει νέες προσεγγίσεις, με βάση τις αρχές της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής. Ειδικότερα, η διαπολιτισμική παιδαγωγική έχει ως στόχο τη δημιουργία μιας βιώσιμης πολυπολιτισμικής κοινωνίας μέσω της κατανόησης, με τον «ξένο» μαθητή να αντιμετωπίζεται όπως και οι υπόλοιποι μέσα στην τάξη, παράλληλα με την ανταλλαγή και αξιοποίηση των προσωπικών εμπειριών όλων των μαθητών. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα μελέτη περιγράφει μια διαπολιτισμική παρέμβαση που υλοποιήθηκε το 2021 σε μια τάξη της ΣΤ’ Δημοτικού Σχολείου. Για την επίτευξη των ειδικότερων διδακτικών στόχων, αποφασίστηκε να αξιοποιηθεί η τέχνη και δη η μουσική, καθώς και καινοτόμες διδακτικές μέθοδοι, όπως είναι το ομαδοσυνεργατικό μοντέλο διδασκαλίας και η βιωματική μάθηση. Στη μελέτη εξετάζονται όλες οι βασικοί παράμετροι της συγκεκριμένης διδακτικής παρέμβασης, ήτοι παρουσιάζεται η διαπολιτισμική εκπαίδευση, η λειτουργία της μουσικής σε αυτή, το ομαδοσυνεργατικό μοντέλο διδασκαλίας, καθώς και η βιωματική μάθηση. Ακολουθεί ο σχεδιασμός της διδακτικής παρέμβασης, η εφαρμογή της, καθώς και η αξιολόγησή της.
Πλήρες Κείμενο: Ο ρόλος της μουσικής στη διαπολιτισμική εκπαίδευση: Παράδειγμα σχεδιασμού και εφαρμογής διδακτικής παρέμβασης 691 KB