Περίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει ως καλή πρακτική την εφαρμογή της προσέγγισης STEAM σε μια τάξη νηπιαγωγείου, προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τα στάδια της διαδικασίας παραγωγής ελαιόλαδου, αλλά και να αποκτήσουν γενικότερες γνώσεις γύρω από το δέντρο της ελιάς και τα παράγωγά του. Αφορμή για την εκπόνηση της συγκεκριμένης διδακτικής πρακτικής αποτέλεσε η συμμετοχή της συγκεκριμένης τάξης του νηπιαγωγείου στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO Hellas 2022 με θέμα «Η αγροτική παραγωγή-Ο πλούτος του τόπου μου». Μέσα από ένα μακροχρόνιο βιωματικό project βασισμένο στην προσέγγιση STEAM τα συμμετέχοντα νήπια κατάφεραν να γνωρίσουν τη διαδικασία της ελαιοποίησης και να εισαχθούν στον υπολογιστικό και μαθηματικό τρόπο σκέψης δημιουργώντας αλγόριθμους που οδήγησαν τo Beebot στο κάθε στάδιο της διαδικασία παραγωγής ελαιόλαδου. Οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν υπήρξαν κυρίως η διερευνητική και ομαδοσυνεργατική, των οποίων η προσέγγιση βασίστηκε στη διαθεματικότητα και διεπιστημονικότητα με έντονο το βιωματικό στοιχείο, αλλά και την εμπλοκή της τοπικής και ευρύτερης κοινότητας. Η επίτευξη των στόχων έδωσε τη δυνατότητα στα νήπια να αναδιαμορφώσουν τις γνώσεις τους, να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους, που σχετίζονται με την αλγοριθμική σκέψη, την κωδικοποίησης, τον πειραματισμό, την επικοινωνία και την έρευνα. Τα αποτελέσματα από τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική εφαρμογή διαχέονται με την δημιουργία ενός video, το οποίο και απέσπασε το ειδικό βραβείο με τίτλο «Καλύτερη Ανάδειξη Τοπικού Προϊόντος» για την κατηγορία «Νηπιαγωγείο», αλλά και παρουσιάσεις στην τοπική και ευρύτερη κοινότητα.
Πλήρες Κείμενο: «Στροφή Δεξιά, Στροφή Αριστερά….Μαθαίνουμε για την Ελιά»: H κατανόηση της ελαιοποίησης μέσα από την προσέγγιση STEAM στο Νηπιαγωγείο 901 KB