Το σχολείο ως χώρος εκπαίδευσης και θεραπείας: το παράδειγμα του σχολείου της Μονάδας Απεξάρτησης 18 Άνω του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής.

Περίληψη

Βρισκόμαστε στο κατώφλι μιας νέας εποχής για την ανθρωπότητα όπου η εκπαίδευση και η απόκτηση ήπιων δεξιοτήτων αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο για την οικονομική ανάπτυξη και την βιωσιμότητα των σύγχρονων κοινωνιών. Μέσα σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον όπου επικρατεί μεταβλητότητα και η ρευστότητα των κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών σταθερών κάποιοι άνθρωποι παλεύουν όχι μόνο με τις αντιξοότητες και τις δυσκολίες προσαρμογής που είναι αποτέλεσμα του σύγχρονου ρευστού περιβάλλοντος (vuca world, volatility, uncertainty, complexity, ambiquity = αστάθεια, αβεβαιότητα, πολυπλοκότητα, περιπλοκότητα) αλλά και με τις δικές τους δυσκολίες που έχουν να κάνουν με την εξάρτηση και την απεξάρτηση από ουσίες ( ναρκωτικά και αλκοόλ) και τις νέες εξαρτήσεις (διαδίκτυο , τζόγος , διατροφικές διαταραχές ).
Το σχολείο του 18 Άνω είναι ένα καινοτόμο σχολείο που έρχεται να καλύψει αυτήν την αδήριτη ανάγκη για γνώση και εκπαίδευση αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και ένα χώρο θεραπευτικό και ιαματικό συνάμα όπου οι θεραπευόμενοι -μαθητές του σχολείου όχι μόνο λαμβάνουν τα απαραίτητα γνωστικά εφόδια για την μεγάλη επανεκκίνηση των σύγχρονων κοινωνιών αλλά βγαίνουν από την εκπαιδευτική διαδικασία ενδυναμωμένοι και ψυχικά ανθεκτικότεροι ώστε να αντιμετωπίσουν την δική τους προσωπική επανεκκίνηση της ζωής τους με στόχο να ζήσουν μια ζωή με νόημα και να δημιουργήσουν ένα καλύτερο αύριο.

 Πλήρες Κείμενο: pdfΤο σχολείο ως χώρος εκπαίδευσης και θεραπείας: το παράδειγμα του σχολείου της Μονάδας Απεξάρτησης 18 Άνω του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής. 304 KB