Ψηφιοπαιδαγωγική: Η Παιδαγωγική στις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες

Περίληψη

Το παρόν άρθρο αποτελεί μία απόπειρα εννοιολογικής οριοθέτησης της Ψηφιοπαιδαγωγικής ως την Παιδαγωγική Επιστήμη, τμήμα των Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών. Εξετάζεται το πεδίο της Παιδαγωγικής Επιστήμης ως σύνολο, προσφέρεται μια συνοπτική ανάλυση των βασικών αντιλήψεων της σχέσης κοινωνίας και τεχνολογίας, και επιχειρείται η περιγραφή των εννοιών που περιλαμβάνονται στον ορισμό. Στην βιβλιογραφική ανασκόπηση αναδύονται οι τάσεις, σε σχέση με τις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες όπως αποτυπώνονται στα Ευρωπαϊκά Μανιφέστα. Η αναγνώριση της Παιδαγωγικής Επιστήμης ως αντικείμενο έρευνας των Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών έχει θέσει τις βάσεις για τον ορισμό, τη χρήση εννοιών και τον αναπτυσσόμενο επιστημονικό διάλογο στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία, παραδείγματα των οποίων αναπτύσσονται στην παρούσα μελέτη, ενώ παράλληλα διερευνάται η αντιστοίχιση αυτών στην ελληνική βιβλιογραφία. Η διασαφήνιση των υπό διαπραγμάτευση όρων, οδηγεί στην τριμερή πλαισίωση της Ψηφιοπαιδαγωγικής μέσω των διαστάσεων του παιδαγωγικού προσανατολισμού, των παιδαγωγικών πρακτικών και της ψηφιακότητας.

Πλήρες Κείμενο: pdfΨηφιοπαιδαγωγική: Η Παιδαγωγική στις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες 378 KB