Περίληψη
Τα σχολεία θεωρούνται ως μια πολλά υποσχόμενη δίοδος για την παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας σε παιδιά και εφήβους. Μέσα στο σχολικό πλαίσιο θα μπορούσαν να εντοπιστούν παιδιά που παρουσιάζουν πρώιμα συμπτώματα άγχους και να εφαρμοστούν προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης και πρόληψης, πριν επιδεινωθούν τα συμπτώματα ή εξελιχθούν σε διαταραχές. Το παρόν άρθρο επιχειρεί να αναδείξει μέσα από έρευνες την αποτελεσματικότητα σχολικών προγραμμάτων που βασίζονται στην εφαρμογή της γνωστικής-συμπεριφορικής θεραπείας με στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση του άγχους και των διαταραχών που αυτό προκαλεί. Παρουσιάζεται, επίσης, η εφαρμογή δύο προγραμμάτων γνωστικής-συμπεριφορικής θεραπείας με στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση του άγχους και της αγχώδους διαταραχής σε παιδιά ηλικίας 5 έως 12 ετών σε σχολεία της Αυστραλίας και των ΗΠΑ και αναλύονται τα εργαλεία αξιολόγησής τους και η αποτελεσματικότητά τους.
Πλήρες Κείμενο: Σχολικά προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης του άγχους και της αγχώδους διαταραχής με βάση τη γνωστική-συμπεριφορική θεραπεία. 392KB