Περίληψη
Στον τομέα διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ), αν και οι τεχνολογικές εφαρμογές διαχέονται ολοένα με αυξανόμενους ρυθμούς, εντούτοις λίγες από αυτές κατευθύνονται προς την καθημερινή πρακτική της τάξης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι α) η ανάδειξη της αναγκαιότητας θεωρητικής τεκμηρίωσης του σχεδιασμού μέσων και μεθόδων τεχνολογικής υποστήριξης της εκμάθησης κινητικών δεξιοτήτων και β) η παρουσίαση θεωριών μάθησης που προάγουν εγχειρήματα αυτού του είδους. Μεταξύ των θεωριών, αναλύονται οι βασικές θεωρητικές αρχές του μοντέλου της πολυμεσικής μάθησης και προτείνονται ως κατευθυντήριες γραμμές στον σχεδιασμό και τη χρήση εφαρμογών γνωστικής διευκόλυνσης της κινητικής μάθησης. Με απόλυτο στόχο τον εμπλουτισμό των παραδοσιακών μεθόδων διδασκαλίας, παρουσιάζονται παραδείγματα σύζευξης της τεχνολογίας με το μάθημα της ΦΑ, ενσωματωμένα στη βάση δραστηριοτήτων κοινωνικής αλληλεπίδρασης και ανακαλυπτικής μάθησης. Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι η παιδαγωγική αξιοποίηση της τεχνολογίας μπορεί να προσφέρει ευκαιρίες για εξατομικευμένη διδασκαλία, επικοινωνία και ανατροφοδότηση αν και εφόσον χρησιμοποιείται με γνώμονα την προαγωγή της κινητικής εγγραμματοσύνης και τη βελτίωση της ποιότητας διδασκαλίας της ΦΑ.
Πλήρες Κείμενο: Θεωρίες μάθησης και χρήση της τεχνολογίας των πολυμέσων στη διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής467KB