Περίληψη
Στόχος της εργασίας αυτής είναι η επιλογή διδακτικών τεχνικών μέσα από κατηγορίες που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΠΕ) και, ειδικότερα, για την ευαισθητοποίηση μαθητών Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην ανακύκλωση. Η προτεινόμενη διαδικασία επιλογής βασίστηκε στην αξιολόγηση των κατηγοριών των διδακτικών τεχνικών, από 320 φοιτητές των τμημάτων Τ.Ε.Π.Α.Ε. και Π.Τ.Δ.Ε. της Παιδαγωγικής Σχολής του Α.Π.Θ., ως προς τον βαθμό ικανοποίησης των στόχων της ΠΕ και ως προς τις πιθανές αδυναμίες εφαρμογής τους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου που σχεδιάστηκε ειδικά για αυτόν τον σκοπό. Η αποτύπωση των απόψεων των φοιτητών ανέδειξε χρήσιμα στοιχεία για την επιλογή των διδακτικών τεχνικών στα Προγράμματα ΠΕ που υλοποιούνται στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η αξιολόγηση των κατηγοριών των διδακτικών τεχνικών μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για την καλύτερη επιλογή τεχνικών σε συνεργασία με τους μαθητές και με στόχο τη διαμόρφωση ορθής περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και συμπεριφοράς. Τα συμπεράσματα της έρευνας μπορούν να ληφθούν υπόψη κατά τον σχεδιασμό των προγραμμάτων ΠΕ ή ακόμα και κατά την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία, με στόχο την κάθε φορά καλύτερη επιλογή διδακτικών τεχνικών για την ικανοποίηση των στόχων της ΠΕ και τη διαμόρφωση ορθής περιβαλλοντικής συμπεριφοράς των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτά.