Περίληψη
Στόχος αυτής της εργασίας είναι να αναδειχθεί η σημασία της εισαγωγής των λογικομαθηματικών εννοιών που εμπεριέχονται στα μαθήματα «Τεχνολογία» α’, β’ και γ’ Γυμνασίου για την αγωγή των μαθητών με ήπια νοητική υστέρηση. Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας περιγράφονται εκπαιδευτικές πρακτικές και παρεμβάσεις που ακολουθούν τη διδακτική διαδικασία εισαγωγής στις λογικομαθηματικές έννοιες χώρου, χρόνου, απόστασης και μεγέθους, την αλληλεπιδραστική προσέγγιση και την ενεργό μάθηση. Η ανάλυση του θεωρητικού και ερευνητικού πλαισίου σχετικά με τα χαρακτηριστικά των μαθητών με νοητική υστέρηση, όπως προκύπτουν από τον ορισμό του ελληνικού αναλυτικού προγράμματος σπουδών (ΑΠΣ) και από ερευνητές πριν και μετά τη δεκαετία του ΄80, αναδεικνύει την σημασία της ενεργούς συμμετοχής των μαθητών με νοητική υστέρηση με ενδιαφέρουσες και βιωματικές δραστηριότητες και συνεχή εκπαίδευση μέσω ασκήσεων λειτουργικής δόμησης των λογικομαθηματικών εννοιών.