Αξιολογική προσέγγιση της αξιοποίησης των αυτοχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης από εργαζομένους και ανέργους

Περίληψη

 

Το παρόν άρθρο εξετάζει την έννοια της Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης υπό το πρίσμα της Δια Βίου Μάθησης, την αναγκαιότητά της, τους τύπους των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που την απαρτίζουν καθώς και τους φορείς που τα προσφέρουν, εστιάζοντας στην κατηγορία των αυτοχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΣΕΚ. Επιπρόσθετα, μελετώνται και αναλύονται, μέσω έρευνας πεδίου, τα χαρακτηριστικά των ενηλίκων εκπαιδευόμενων και οι κατηγορίες των κινήτρων και των εμποδίων συμμετοχής τους στα αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα ΣΕΚ. Η μεθοδολογική προσέγγιση της έρευνας συνίσταται στην αξιοποίηση των μεθόδων ποσοτικής έρευνας μέσω δομημένου ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ως βασικότερα κίνητρα συμμετοχής σε αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα ΣΕΚ, εκείνα που αντανακλούν το ενδιαφέρον για μάθηση καθώς και εκείνα που αναφέρονται στη βελτίωση του επαγγελματικού επιπέδου των συμμετεχόντων, ενώ στον αντίποδα τα εμπόδια και οι ανασταλτικοί παράγοντες συμμετοχής είναι μικρότερης σημαντικότητας και έχουν θεσμικό κυρίως χαρακτήρα.

 

Πλήρες Κείμενο: pdfΑξιολογική προσέγγιση της αξιοποίησης των αυτοχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης από εργαζομένους και ανέργους865 KB