Περίληψη
Παρά τις αναγνωρισμένες ευεργετικές της ιδιότητες και την εφαρμογή της σε πολλά ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα η διδακτική προσέγγιση CLIL είναι μάλλον άγνωστη στο ελληνικό σχολείο. Χωρίς να ξέρουμε και να αναζητούμε τους λόγους για την άγνοια και την αδιαφορία της ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας απέναντί της, πραγματοποιήσαμε μια οιονεί πειραματική διδασκαλία τύπου CLIL σε ένα επαρχιακό γυμνάσιο της Λάρισας χρησιμοποιώντας ένα μικρό δείγμα μαθητών, στη βάση ενός σύντομου περιβαλλοντικού προγράμματος. Σκοπός ήταν να εξετάσουμε, εντελώς ενδεικτικά, τη δεκτικότητα και τον αντίκτυπο της μεθόδου CLIL στο ελληνικό σχολικό περιβάλλον. Η περιγραφή αυτής της μικρής κλίμακας CLIL διδασκαλίας και η παρατήρηση της εφαρμογής της είναι τα αντικείμενα της παρούσας μελέτης περίπτωσης, η οποία έδειξε ότι τα μαθησιακά αποτελέσματα που προέκυψαν συγκλίνουν με αυτά που επισημαίνει η ξένη βιβλιογραφία. Αυτό θα σήμαινε ότι η προσέγγιση CLIL δεν πρέπει να αφήνει πλέον αδιάφορη την εκπαιδευτική κοινότητα, ώστε κάποτε να οδηγηθούμε σε μακροπρόθεσμες εφαρμογές και στην Ελλάδα. Εξάλλου, όσο η χρήση της μεθόδου θα είναι σε εμβρυακή μορφή, στην Ελλάδα θα είναι δυνατή η διεξαγωγή όχι πο-σοτικών ερευνών με μεγάλα δείγματα και πολλές μεταβλητές, αλλά απλών ποιοτικών προσεγγίσεων, δηλαδή μελετών περίπτωσης και περιγραφών, όπως η δική μας.
Πλήρες Κείμενο: Εφαρμογές CLIL στο ελληνικό σχολείο: επισημάνσεις από τη διδασκαλία σε ένα επαρχιακό γυμνάσιο365.31 KB