Περίληψη
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι θεσμός εξαιρετικά στρατηγικής σημασίας και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος μιας συνεχούς και διαρκούς επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης και εξέλιξης των εκπαιδευτικών. Είναι μια διαδικασία που πρέπει να διαμορφώνεται και να σχεδιάζεται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που κατέχουν και βιώνουν την καθημερινότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Με τον τρόπο αυτό, είναι δυνατό να συνδυαστούν η σχετική επιστημονική θεωρία με την καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική στα σχολεία. Στην παρούσα έρευνα επιχειρήθηκε η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών και των διδακτικών τεχνικών μέσα από τις απόψεις και προτάσεις των εκπαιδευτικών των Δημοτικών Σχολείων των Γρεβενών. Χρησιμοποιώντας το γραπτό ανώνυμο ερωτηματολόγιο έγινε καταγραφή του εκπαιδευτικού λόγου σε θέματα διδακτικής και επιμόρφωσης και αναδείχθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών για την καθημερινή διδακτική πρακτική. Παράπλευρος σκοπός της έρευνας αποτέλεσε και η άντληση χρήσιμων και αξιοποιήσιμων στοιχείων από αυτούς, οι οποίοι θα εμπλακούν στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων. Οι εκπαιδευτικοί αποδεικνύονται θερμοί υποστηρικτές της χρήσης των Νέων τεχνολογιών και του διαδικτύου στη διδασκαλία και των συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών. Προτείνουν η επιμόρφωση τους να είναι ανθρωποκεντρική, στοχευόμενη, δια βίου, κατάλληλα σχεδιασμένη για την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα και να στηρίζεται στο όραμα για καλύτερη παιδεία. ανθρωποκεντρική, στοχευόμενη, δια βίου, κατάλληλα σχεδιασμένη για την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα και να στηρίζεται στο όραμα για καλύτερη παιδεία.