Η Εκπαίδευση στον καιρό των Υπολογιστών: Ελεύθερη κατάδυση κοντά …στο ακρωτήρι του Απρόβλεπτου Μέλλοντος





Περίληψη

 

Η εισαγωγή του υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν υπήρξε ούτε αβίαστη ούτε ρόδινη. Άκρατοι ενθουσιασμοί, αναδιπλώσεις, ενστάσεις και σκεπτικισμοί συνόδευαν την επίδειξη του δυαδικού του διαβατήριου, κατά την άφιξή του στις σχολικές αίθουσες. Ωστόσο, η τρίτη, ενεστώσα περίοδος της Υπολογιστής τεχνολογίας, με κυρίαρχη «δύναμη πυρός» τα θέλγητρα του διαδικτύου, ήταν καθοριστική για την αποδοχή του υπολογιστή, ως αξιόμαχου μέσου διδασκαλίας. Οι δε, εκκολαπτόμενες δυνατότητες του Web 3.0, με τις εξατομικευμένες και προσωποκεντρικές εστιάσεις θα αποδυναμώσουν, μάλλον, κάθε εκπαιδευτικό θύλακα αντίστασης. Ακόμα, όπως συνεχίζει η παρούσα εργασία, και άλλα τεχνολογικά, εκπαιδευτικά δωρήματα, εντός της επόμενης δεκαετίας, αν και οποιαδήποτε πρόβλεψη καθίσταται παρακινδυνευμένη, θα μεταβάλουν τις σχολικές αίθουσες σε αξιόλογα εκθετήρια υπολογιστικών εφαρμογών και ωφελημάτων. Και ο ρόλος του δασκάλου, σε αυτό το ευδαιμονικό κλίμα της τεχνολογικής επανάστασης, θα αποβαίνει σταδιακά μειούμενος; Φυσικά και σε ουδεμία περίπτωση ο δάσκαλος θα περιττεύει. Η διαχρονική αναγκαιότητα και η πρωταγωνιστικότητα του ρόλου του δασκάλου στην αξιοποίηση του υπολογιστή και των ΤΠΕ γενικότερα, στην καθημερινή, διδακτική πρακτική θα παραμένει εσαεί, η μόνη ρήτρα.

 

Πλήρες Κείμενο: pdfΗ Εκπαίδευση στον καιρό των Υπολογιστών: Ελεύθερη κατάδυση κοντά …στο ακρωτήρι του Απρόβλεπτου Μέλλοντος383.97 KB