Η επαγγελματική ανάπτυξη και η υποστήριξη του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού στο ελληνικό σχολείο, σε περίοδο οικονομικής κρίσης.





Περίληψη

Η επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού αποτελεί βασικό παράγοντα για τη βελτίωση και τη διατήρηση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και εξελίσσεται σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Η υποδοχή και η υποστήριξη του νεοδιοριζόμενου  εκπαιδευτικού στο σχολείο, ως μια γέφυρα μετάβασης από το «θρανίο» στην «έδρα» και η πρώτη του επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα, αποτελεί την πιο κρίσιμη και σημαντική φάση στην πορεία της επαγγελματικής ανάπτυξής του. Στην παρούσα μελέτη προσεγγίζονται οι πρακτικές, οι πολιτικές και τα εκπαιδευτικά μέτρα που συμβάλουν στην υποστήριξη της ενσωμάτωσης του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού στο χώρο του σχολείου. Καθώς, όμως, ο σχολικός οργανισμός είναι ένα ανοικτό σύστημα και ως τέτοιο αλληλεπιδρά με το περιβάλλον του, η υποστήριξη της επαγγελματικής ενσωμάτωσης του νέου εκπαιδευτικού δεν μπορεί να μείνει αλώβητη από την έλευση της οικονομικής κρίσης στον ελλαδικό χώρο. Προσεγγίζονται οι περιορισμοί που επιβάλλει η οικονομική δυσπραγία της χώρας μας στην επιτυχή ενσωμάτωση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών και αναδεικνύεται η ανάγκη διαφύλαξης του πιο πολύτιμου και ακριβού μέρους του εκπαιδευτικού συστήματος που είναι το έμψυχο δυναμικό του.

Πλήρες κείμενο: pdfΗ επαγγελματική ανάπτυξη και η υποστήριξη του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού στο ελληνικό σχολείο, σε περίοδο οικονομικής κρίσης.437.78 KB