Η επίδραση του προγράμματος «ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ» στις στάσεις των μαθητών και στο κλίμα στο σχολείο σε σχέση με το Ρατσισμό και την Ξενοφοβία





Περίληψη

 

Σκοπός της παρούσας έρευνας, ήταν η μελέτη της επίδρασης ενός αθλητικού προγράμματος, το οποίο είχε στόχο να διερευνήσει τη διαφορά στις απόψεις μεταξύ μαθητών διαφορετικής εθνικότητας όσον αφορά το κλίμα ρατσισμού και ξενοφοβίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε σε 6 δημοτικά σχολεία περιοχής Αθηνών και Δράμας και συμμετείχαν  248 μαθητές Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού. Οι μαθητές/μαθήτριες που έλαβαν μέρος, ήταν ελληνικής και μη ελληνικής εθνικότητας ενώ η μέση ηλικία τους ήταν 10.4 (± .9). Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης «Αντίληψη Εθνικής Ταυτότητας» το οποίο αποτελείται από 25 ερωτήσεις  και «Κλίμα στο Σχολείο», το οποίο αποτελείται από 17 ερωτήσεις. Δόθηκε το ίδιο πακέτο ερωτηματολογίων, για τη συλλογή δεδομένων, στην αρχή και στο τέλος του παρεμβατικού προγράμματος. Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι, οι στάσεις των μαθητών αναφορικά με το φαινόμενο του ρατσισμού και της ξενοφοβίας  βελτιώθηκε σημαντικά μετά την εφαρμογή του προγράμματος «Καλλιπάτειρα». Επίσης, φάνηκε να αντιμετωπίζονται οι μη ελληνικής εθνικότητας μαθητές ισότιμα με τους έλληνες μαθητές. Επιπλέον οι μη ελληνικής εθνικότητας μαθητές παρουσίασαν βελτίωση στη διάσταση της ενοποίησης της κλίμακας εθνικής ταυτότητας. Στην ομάδα ελέγχου δεν παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΗ επίδραση του προγράμματος «ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ» στις στάσεις των μαθητών και στο κλίμα στο σχολείο σε σχέση με το Ρατσισμό και την Ξενοφοβία375.69 KB