Περίληψη
Τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) για τη διδασκαλία της Γερμανικής που εισήχθηκαν στη Δημόσια Εκπαίδευση στο πλαίσιο του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο το 2003, αποτελούν μέχρι σήμερα το βασικό οδηγό για το περιεχόμενο αλλά και τις διαδικασίες διδασκαλίας της γλώσσας στη Δημόσια προ-τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το νεωτεριστικό στοιχείο, που εισήχθηκε με τα ΑΠΣ αυτά είναι η ρητή πρόβλεψη εφαρμογής Ομαδοσυνεργατικών Εργασιών (Projekt) στο πλαίσιο του μαθήματος αλλά και με τη μορφή διεπιστημονικών προσεγγίσεων. Το άρθρο περιγράφει τις οδηγίες και προτροπές που αναφέρονται στα ΑΠΣ της Γερμανικής γλώσσας της πρωτοβάθμιας και κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, παρουσιάζοντας και σχολιάζοντας το ρυθμιστικό πλαίσιο και τις προτάσεις υλοποίησης που αναφέρονται στα κείμενα αυτά. Παράλληλα λειτουργεί ως απλουστευμένος συγκερασμός του θεωρητικού υπόβαθρου και πρακτικός οδηγός εφαρμογής των ΑΠΣ για τη Γερμανική ως ξένης γλώσσας. Υπό την έννοια αυτή αποτελεί πρόταση διδακτικής παρέμβασης για τους εκπαιδευτικούς της προ-τριτοβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης στα σχολεία εκείνα, όπου δεν εφαρμόζεται το Νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες (ΕΠΣ-ΞΓ) του Υπουργείου Παιδείας.