Πρόταση μοντέλου εκπαιδευτικών αλλαγών για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας.

Περίληψη

 

Tο σχολείο, αποτελώντας σημαντικό κομμάτι του ευρύτερου κοινωνικού συστήματος, μετατρέπεται σε καθημερινό αποδέκτη έντονων εξελίξεων στον κοινωνικοοικονομικό, πολιτισμικό και τεχνολογικό τομέα. Ο 21ος αιώνας μαστίζεται από το φαινόμενο της οικονομικής κρίσης, το οποίο επιφέρει κοινωνικές ανισότητες. Το εκπαιδευτικό σύστημα, όντας διαπερατό από τέτοιου είδους κοινωνικοοικονομικές ανακατανομές, επηρεάζεται, εμφανίζοντας φαινόμενα έξαρσης κρουσμάτων μαθητικής επιθετικότητας. Η εργασία αυτή πραγματεύεται αυτό το θέμα, παρουσιάζοντας ένα σχέδιο διαχείρισης εκπαιδευτικών αλλαγών, το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου. Επιπρόσθετα, τονίζεται η αναγκαιότητα της αλλαγής, καθώς το πρόβλημα της σχολικής βίας απαιτεί άμεση παρέμβαση με διαχρονική ισχύ. Αποδεικνύεται, λοιπόν, μέσα από αυτή τη μελέτη, ότι, προκειμένου να επιτευχθεί αυτή η διαχρονικότητα και να καμφθούν οι όποιες αντιστάσεις, θα πρέπει να υπάρξει μια ισορροπημένη συνεργασία μεταξύ αυτών που ασκούν εκπαιδευτική πολιτική, αλλά και εκείνων που καλούνται να εφαρμόσουν την πολιτική αυτή. Σημαντικό ρόλο θα παίξουν και οι σχολικοί ηγέτες, ως δημιουργοί ενός οράματος για έναν οργανισμό αυτόνομο, αποδεσμευμένο από παραδοσιακές δομές και φορέα εκπαιδευτικών αλλαγών, προσαρμοσμένων στη σύγχρονη πραγματικότητα. Επιλέγοντας, έτσι, ένα μοντέλο εξελικτικής αλλαγής και συγκεκριμένα των δώδεκα σταδίων, ο αναγνώστης κατανοεί, μέσω απτών προτάσεων, τις αλλαγές – τα μέτρα, που μπορεί να εφαρμόσει ένας διευθυντής, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα κρούσματα βίας στο σχολείο του. Η μελέτη, λοιπόν, αυτή αποτελεί ένα αισιόδοξο μήνυμα ότι το σχολείο είναι ικανό να βοηθήσει στην αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων, εφαρμόζοντας εκπαιδευτικές αλλαγές με θετικά αποτελέσματα, που αντέχουν στο χρόνο.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΠρόταση μοντέλου εκπαιδευτικών αλλαγών για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας.356.34 KB