Περίληψη
Στην παρούσα εργασία διερευνώνται οι στάσεις και αντιλήψεις Διευθυντών/ντριών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Σχολικών Μονάδων σχετικά με το ισχύον σύστημα επιλογής τους, όπως αυτό ορίζεται από το Νόμο 4327/2015. Με μεθοδολογικό εργαλείο τη συνέντευξη, δεκαπέντε Διευθυντές Σχολικών Μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης του νομού Λάρισας, εννέα γυναίκες και έξι άνδρες, α) αξιολογούν το ισχύον σύστημα επιλογής τους β) προτείνουν αλλαγές του υπάρχοντος συστήματος επιλογής τους και γ) διαμορφώνουν προτάσεις για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη επιλογή των Διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων.
Κατά την ερμηνεία των ευρημάτων διαπιστώνεται πως είναι καθολικό το αίτημα των ερωτηθέντων Διευθυντών για αλλαγή στον τρόπο της ψηφοφορίας. Δεν δέχονται την υποκειμενική κρίση ατόμων που απλά κρίνουν με σκοπιμότητα. Συμφωνούν ότι υπάρχει ανάγκη να στελεχωθούν τα σχολεία με άτομα που έχουν επιστημονικές γνώσεις-ικανότητες και όχι μόνο πολλά χρόνια υπηρεσίας ή εμπειρία. Αρκετοί όμως μιλάνε για «συνύπαρξη» τόσο εκπαιδευτικής εμπειρίας όσο και επιστημονικής κατάρτισης αλλά και ισχυρής προσωπικότητας. Ζητούν επίσης, να τους δοθεί η ευκαιρία επιλογής περισσότερων των τριών σχολικών μονάδων.