Αλληλεπίδραση σχολείου, τοπικής κοινωνίας και αυτοδιοίκησης μέσα από τυπικές, ημιτυπικές και άτυπες σχολικές πρακτικές γραμματισμού

Περίληψη

 

Η εργασία αφορά την παρουσίαση προτάσεων τυπικών, ημιτυπικών και άτυπων σχολικών πρακτικών γραμματισμού, με στόχο το άνοιγμα και τη σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία και αυτοδιοίκηση. Οι προτάσεις αυτές αφορούν πρωτοβουλίες αξιοποίησης των σχολικών χώρων προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και δράσεις σχετικές με επιμόρφωση, αθλητισμό, θέατρο, τέχνη, διοργάνωση φεστιβάλ παιδείας και άλλες εκδηλώσεις για τους δημότες με ποικίλη θεματολογία, που αναδεικνύουν το σχολείο σε κέντρο εκπαίδευσης, πολιτισμού και δημιουργικής επικοινωνίας. Παράλληλα, προτείνονται τρόποι σύμπραξης του σχολείου και των δομών και φορέων του Δήμου για την αντιμετώπιση οικονομικών προβλημάτων και κοινωνικού αποκλεισμού ευπαθών ομάδων. Στο πλαίσιο αυτό δίνονται συγκεκριμένα παραδείγματα δραστηριοτήτων που συμβάλλουν στην ανάδειξη του σχολείου ως μέρος του κοινωνικού συνόλου, ενταγμένου ενεργά στο τοπικό και ευρύτερο περιβάλλον, οι οποίες λειτουργούν αποτελεσματικά μέσα από συγκροτημένα και στοχευμένα σχέδια δράσης και όχι αποσπασματικά.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΑλληλεπίδραση σχολείου, τοπικής κοινωνίας και αυτοδιοίκησης μέσα από τυπικές, ημιτυπικές και άτυπες σχολικές πρακτικές γραμματισμού732.57 KB