Η αυτό-εικόνα του Έλληνα εκπαιδευτικού σε σχέση με το επάγγελμα του και ο κοινωνικός του περίγυρος: η επίδραση της θεωρίας της γνωστικής διαφωνίας (cognitive dissonance) του Leon Festinger.

Περίληψη

 

Η παρούσα έρευνα περιγράφει τη σχέση του επαγγελματισμού και της γνωστικής διαφωνίας που υπάρχει στον Έλληνα εκπαιδευτικό. Η έρευνα, βασισμένη στη θεωρία της γνωστικής διαφωνίας, όπως αυτή εκφράστηκε από τον κύριο εμπνευστή της Leon Festinger, επιχειρεί να διερευνήσει το βαθμό ταύτισης της άποψης του Έλληνα εκπαιδευτικού για το επάγγελμα του σε σχέση με την άποψη που έχει για αυτό ο κοινωνικός του περίγυρος. Το δείγμα αποτελείται από 720 εκπαιδευτικούς από όλη την Ελλάδα. Στα αποτελέσματα της έρευνας σημειώνεται η διαπίστωση της ύπαρξης γνωστικής διαφωνίας σε ορισμένες περιπτώσεις κυρίως λόγω της απουσίας εκπαιδευτικών για επιμορφωτικούς λόγους. Επίσης, φάνηκαν διαφοροποιήσεις όσον αφορά τα φύλα με τις γυναίκες να βιώνουν γνωστική ασυμφωνία σε υψηλότερο βαθμό από ό, τι οι άνδρες συνάδελφοι τους.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΗ αυτό-εικόνα του Έλληνα εκπαιδευτικού σε σχέση με το επάγγελμα του και ο κοινωνικός του περίγυρος: η επίδραση της θεωρίας της γνωστικής διαφωνίας (cognitive dissonance) του Leon Festinger.610.49 KB