Η ηγεσία των εκπαιδευτικών μονάδων δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Μια εμπειρική διερεύνηση του κριτηρίου “Ηγεσία” του E.F.Q.M..

Περίληψη

 

Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να αποτυπώσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τα ηγετικά χαρακτηριστικά των διευθυντών που ασκούν διοίκηση στα ΕΠΑ.Λ., υπό το πρίσμα των αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, όπως αυτές εκφράζονται από το Ευρωπαϊκό Μοντέλο Διοικητικής Αριστείας. Αναπτύσσεται σε δυο διαφορετικά επίπεδα. Στο πρώτο, επιχειρείται η αποτύπωση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τον βαθμό στον οποίο ενυπάρχουν τα ποιοτικά ηγετικά χαρακτηριστικά στους διευθυντές, την δεδομένη χρονική στιγμή. Στο δεύτερο, επιχειρείται να σκιαγραφηθεί ο βαθμός στον οποίο θα πρέπει τα χαρακτηριστικά να αναπτυχθούν στον μέλλον, πάντα με βάση τις απόψεις των εκπαιδευτικών, ώστε να οδηγηθούν τα ΕΠΑ.Λ. στην επίτευξη ποιοτικής λειτουργίας και κατά συνέπεια, στην βελτίωση της αποτελεσματικότητας τους. Τέλος, διερευνάται η ύπαρξη ή μη, συσχέτισης των απαντήσεων των εκπαιδευτικών, με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους. Πρόκειται για μια εμπειρική έρευνα, στην οποία ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο. Δείγμα της αποτελέσαν 102 εκπαιδευτικοί που υπηρετούσαν σε Επαγγελματικά Λύκεια της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της δυτικής Θεσσαλονίκης.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΗ ηγεσία των εκπαιδευτικών μονάδων δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Μια εμπειρική διερεύνηση του κριτηρίου “Ηγεσία” του E.F.Q.M..551.67 KB