Περίληψη
Στην παρούσα μελέτη πραγματευόμαστε συνοπτικά την ιστορία της επινόησης ενός αριθμού, του μηδενός, του οποίου η σύλληψη, πριν από αιώνες, ενώ έλυσε πλήθος πρακτικών προβλημάτων, ιδιαίτερα στον τομέα της επιστήμης των μαθηματικών και της καθημερινής δραστηριότητας των ανθρώπων, έμελλε να δημιουργήσει ασάφειες και να προκαλέσει προβληματισμούς και διχογνωμίες σε θρησκευτικό επίπεδο αλλά και στη μεταξύ μας επικοινωνία. Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στη μεγάλη σημασία της «ύπαρξης» του μηδενός για την εξέλιξη των επιστημών, της τεχνολογίας, των τεχνών, την οριοθέτηση του χρόνου και, γενικά, για τον ανθρώπινο πολιτισμό. Αναφερόμαστε στα γλωσσικά προβλήματα που αφορούν στο μηδέν, δηλαδή εντοπίζουμε ποια είναι τα συχνότερα γλωσσικά λάθη που κάνουμε, όταν χρησιμοποιούμε την έννοια του μηδενός, καθώς και γλωσσικές εκφράσεις που περιλαμβάνουν τον αριθμό αυτόν και επιχειρούμε, στη συνέχεια, να τα θεραπεύσουμε. Η πολύπλευρη και πολύτροπη προσέγγιση του μηδενός αποτελεί μια πρόταση για διεπιστημονική προσέγγισή του στο σχολείο από εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων.
Πλήρες κείμενο: Εκ του μηδενός529.26 KB