Περίληψη
Τα σχολικά εγχειρίδια, σε όλα σχεδόν τα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου, αποτελούν το κυρίαρχο και σημαντικότερο μέσο διδασκαλίας. Ειδικότερα στα Μαθηματικά, τα σχολικά βιβλία προσφέρονται ως η κύρια και αναντικατάστατη πηγή δραστηριοτήτων αλλά και διδακτικού προσανατολισμού και μεθοδολογίας, επηρεάζοντας το «τι» και το «πώς» της καθημερινής διδασκαλίας αλλά και αυτήν ακόμη την ποιότητα της μάθησης. Ένα καλό εγχειρίδιο πρέπει, ωστόσο, να πληροί κάποιες βασικές και θεμελιώδεις μαθηματικές αρχές, αλλά και να ικανοποιεί και να αναδεικνύει μια πλειάδα ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του μαθηματικού λόγου και κειμένου. Για αυτό τον λόγο, η αξιολόγηση των εγχειριδίων είναι μια εκ των ων ουκ άνευ, συνεχής, ανατροφοδοτική διαδικασία, απαραίτητη για τη βελτίωση όλου του εκπαιδευτικού οικοδομήματος. Η παρούσα εργασία, ως μέρος ευρύτερης έρευνας, εξετάζει τις απόψεις μάχιμων εκπαιδευτικών ως προς τη συμβατότητα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών, τα φυσικά χαρακτηριστικά και το περιεχόμενο του εγχειριδίου των Μαθηματικών της Έκτης τάξης του Δημοτικού. Γενικά, φάνηκε ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος επαινούν το βιβλίο για τις διαθεματικές προεκτάσεις του, αλλά και για την ελκυστικότητα των γραμματοσειρών του, την ποιότητά του και την ευχρηστία του. Επιπλέον, οι δάσκαλοι θεωρούν προσιτή και μετρημένη την ύλη του και ικανοποιητική την προαγωγή των σύγχρονων θεωριών μάθησης. Τέλος, η ανάπτυξη κριτικής και μαθηματικής σκέψης, όπως και η ενίσχυση του μαθησιακού, μαθηματικού περιβάλλοντος είναι, κατά τους εκπαιδευτικούς, σημαντικές ωστικές λειτουργίες του εγχειριδίου.