Περίληψη
Η Δράμα είναι από τις βορειοελλαδικές πόλεις που έχει την τύχη να διασώζει –έστω και αποσπασματικά– αρκετά κτίσματα, θρησκευτικά, και κοσμικά (ιδιωτικά αλλά και δημόσιας αναφοράς) από την οθωμανική περίοδο της ιστορίας της. Στο παρόν άρθρο επιχειρείται καταρχάς μια συντομότατη προβολή της ιστορίας της πόλης κατά την οθωμανική περίοδο, και ακολούθως, αφού προβάλλονται συγκεκριμένοι στόχοι και στόχευση, γίνεται προσπάθεια –με αναφορά στα θρησκευτικά κτήρια της περιόδου– να συνδεθεί η τοπική ιστορία της πόλης με την διδακτική πράξη. Επ’ αυτού προτείνεται μια συγκεκριμένη μεθοδολογική προσέγγιση, που εστιάζεται στη διά ζώσης πρόσληψη (επίσκεψη στα θρησκευτικά κτήρια της περιόδου) και αποτυπώνεται στην τάξη μέσω στοχευμένων φύλλων εργασίας. Στο άρθρο να σημειωθεί ότι αποτολμάται δευτερευόντως, και όπου κρίνεται σκόπιμο, μια ακροθιγής προβολή της επιστημολογίας της σχετικής με την τοπική ιστορία, καθώς και με τη μέθοδο και τα εργαλεία πρόσληψής της τοπικής ιστορίας μέσα από τη διδακτική πράξη.