Περίληψη
Τα μέσα που παρέχονται από την τεχνολογία δύνανται να χρησιμοποιηθούν με σκοπό την επίτευξη μιας ορθότερης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε αυτήν την εργασία επιχειρείται η σύγκριση της αποτελεσματικότητας μεταξύ των παραδοσιακών μεθόδων μάθησης και των μεθόδων που χρησιμοποιούν την τεχνολογία και ειδικότερα τις προσομοιώσεις κατά την εκπαιδευτική διαδικασία στις Φυσικές Επιστήμες (Φ.Ε.). Μέσα από την έρευνα επιλεγμένης βιβλιογραφίας, παρατηρήθηκε ότι η χρήση των προσομοιώσεων στη διδασκαλία των Φ.Ε., παρά τα όποια θετικά αποτελέσματα στην επίδοση των μαθητών, θεωρείται από αρκετούς ερευνητές λιγότερο αποδοτική σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας και για αυτό το λόγο θα ήταν συνετό να χρησιμοποιείται συμπληρωματικά αυτών. Επιπλέον, στην εργασία παρουσιάζονται τρία προγράμματα προσομοίωσης (Celestia, Google Earth και Stellarium), τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά στη διδασκαλία της Αστρονομίας, αφού παρέχουν μια ολοκληρωμένη απεικόνιση του γαλαξία μας και είναι ικανά να τραβήξουν το ενδιαφέρον του μαθητή και να τον ωθήσουν στην περαιτέρω εμβάθυνση.