Οι γνώσεις και αντιλήψεις των τελειόφοιτων μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Δράμας για το Περιβάλλον, την Ενέργεια και την Κλιματική Αλλαγή

Περίληψη

 

Σκοπός της εργασίας είναι να μελετήσει τις γνώσεις και τις αντιλήψεις των μαθητών/τριών της Τρίτης Τάξης Λυκείου σχολείων της πόλης της Δράμας για το περιβάλλον, την ενέργεια και την κλιματική αλλαγή. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή των δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο και αποτελείτο από ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου. Το δείγμα της έρευνας ήταν οι 511 μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου όλων των σχολείων της πόλης της Δράμας από τους οποίους λήφθηκαν συνολικά 453 πλήρως συμπληρωμένα ερωτηματολόγια. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι περίπου το 1/3 των μαθητών/τριών είχε εν μέρει γνώση για το θέμα της κλιματικής αλλαγής και της προστασίας του περιβάλλοντος. Η δε αντίληψή τους για τα περιβαλλοντικά θέματα κρίνεται ως ικανοποιητική, κι αυτό δε οφείλεται κυρίως στην επίδραση της τηλεόρασης και του Διαδικτύου. Θα πρέπει, όμως, να εφαρμοστούν στα σχολεία κατάλληλα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις και να οξυνθεί η αντίληψή τους και η θετική τους στάση απέναντι σε περιβαλλοντικά προβλήματα. Η εφαρμογή κατάλληλων προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα σχολεία της χώρας κρίνεται απαραίτητη προκειμένου οι μαθητές/τριες να αποκτήσουν πιο σαφείς γνώσεις για την κλιματική αλλαγή και την προστασία του περιβάλλοντος και επιπλέον να τις εφαρμόσουν.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΟι γνώσεις και αντιλήψεις των τελειόφοιτων μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Δράμας για το Περιβάλλον, την Ενέργεια και την Κλιματική Αλλαγή340.37 KB